Saturday, June 29, 2013

Ibu dah tak sabar nak memasak!!

Assalamualaikum WBT

Alhamdulillah
Last call untuk Meal Shake akan berakhir dlm beberapa jam sahaja lagi..stock available with Mama hanya tinggal SATU canister aje lagi. Stok kat HQ dan semua branch dah HABIS ye..



So, smlm masa Mama sibuk2 uruskan beberapa last minute order (maklumlah hari ni kan closing..) Mama dapat satu berita yang memekarkan bunga2 di taman hati Mama..


best kan???
Ibu yang tgh dalam pantang, tak sabar2 nak habiskan sesi berpantang sbb nak main masak2 dan makan2 dengan anak!!

Bila ibu2 yang happy dapat manfaat daripada Meal Shake, Mama yang sharing ni lagi laa happy!!
Syukur atas kurniaanMu Ya Allah!!

So, satu canister lagi untuk siapa ye? Mama tunggu sehingga esok...sapa lah yang bertuah itu :D




Mahu membeli produk Shaklee dengan harga ahli dan perlukan konsultasi secara berterusan, boleh hubungi Mama dengan :-
1) SMS/Whatsapp Mama at 0192491201
2) Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Apa keistimewaannya? 
Konsultasi berterusan
Jadual Pemakanan dan Tips Esklusif
COD di Shah Alam & Subang Jaya
PosLaju seluruh negara.

Friday, June 28, 2013

Coenzim Q10 (CoQ10) dan manfaatnya

Assalamualaikum WBT

Mungkin ramai lagi yg tak tahu berkenaan dengan CoQ10.
Jom tambah ilmu!!!!



Apa Itu CoQ10?

Koenzim Q10 (CoQ10) ialah sejenis jisim yang menyerupai vitamin dijumpai di dalam setiap sel dalam badan manusia. CoQ10 adalah perlu untuk mengeluarkan tenaga di peringkat selular. Para saintis mendapati jantung kita mengandungi 10 kali lebih banyak CoQ10 berbanding mana-mana organ lain dalam badan. Ini kerana jantung kita adalah organ yang paling kuat bekerja sebab ia berdegup kira-kira 100,000 kali sehari. Tidak ada satu degupan pun boleh berlaku tanpa wujudnya tenaga.

Menjana tenaga yang banyak tidak menjadi masalah semasa kita masih muda. Badan dapat mengeluarkan semua CoQ10 yang diperlukan oleh jantung, tetapi apabila kita semakin tua, badan akan mengeluarkan semakin sedikit CoQ10. Pada peringkat umur 50-an atau 60-an, jantung kita akan mengalami kebuluran tenaga. Sebaik sahaja keadaan ini berlaku, jantung tidak lagi mampu bekerja dengan cekap serta tidak berupaya untuk menyampaikan semua oksigen dan nutrien yang diperlukan oleh organ dan tisu di seluruh badan. Akibatnya, kita akan berasa letih dan tidak bermaya.


Manfaat CoQ10 Untuk Kesihatan Jantung

Banyak penyelidikan telah dilakukan terhadap CoQ10 tetapi hasil yang paling menarik ialah yang dicapai dalam bidang kardiologi.

Pada tahun 1972, Dr. Karl Folkers (dikenali sebagai “Bapa CoQ10" kerana kajian mendalam beliau mengenai CoQ10) dan Dr. Gian Paolo Littarru membuktikan mereka yang menghidapi penyakit jantung seringkali adalah mereka yang juga kekurangan CoQ10. Paras kekurangan 

CoQ10 telah pun dimantapkan dengan amat jelas dalam kes-kes kegagalan jantung kongestif dan kardiomayopati (otot jantung yang berpenyakit) yang merupakan penyakit yang melibatkan otot jantung itu sendiri.

Apabila otot jantung lemah, ia tidak dapat mengepam semua darah yang diterima daripada badan. Juga, apabila otot jantung itu lemah, ia memerlukan lebih banyak jumlah nutrien yang mesti disalurkan ke sel-sel jantung supaya ia dapat mencipta tenaga. Salah satu nutrien yang paling penting ialah CoQ10. Dengan mengambil suplemen CoQ10, maka otot jantung yang lemah itu dengan mudahnya dapat menambah semula simpanan CoQ10-nya. Ini membolehkan otot jantung menjana lebih banyak tenaga dengan itu memperbaiki keadaannya yang lemah itu.

Koenzim CoQ10 merupakan suatu rawatan yang berkesan bagi mereka yang mengalami tekanan darah tinggi, menurut satu ujian klinikal yang diterbitkan dalam majalah Southern Medical Journal (2001; 94:112-7).



Mengikut kata Dr. Peter H Langsjoen, M.D., F.A.C.C. (Doktor, Ahli Biokimia dan Penyelidik), “Dari pengalaman klinikal saya, kekurangan CoQ10 adalah penyebab kepada kekakuan otot jantung, yang akan menyebabkan badan bertindak balas dengan adrenalin. Dan seterusnya akan menyebabkan tekanan darah tinggi”.

Terdapat beberapa penyelidikan berkaitan CoQ10 dan semuanya menunjukkan peningkatan fungsi otot jantung dan lama kelamaan menurunkan tekanan darah.

Manfaat daripada CoQ10 untuk jantung kini merupakan suatu fakta yang telah pun diterima ramai di kalangan para doktor pada hari ini. Banyak kajian menunjukkan kebaikan yang konsisten dalam kefungsian jantung di kalangan para pesakit yang mengambil CoQ10. Adalah penting kita menyedari bahawa CoQ10 itu digunakan untuk menyokong rawatan-rawatan tradisi dan bukan sebagai penggantinya.

Antara kepentingan lain CoQ10

Cegah Tekanan Darah Tinggi
Coenzim Q10 juga memiliki manfaat yang besar bagi mereka yang mengalami tekanan darah tinggi. Kekurangan CoQ10 dalam tubuh menjadi salah satu faktor penyebab hilangnya elastisiti otot jantung, jika dibiarkan terlalu lama dapat mengakibatkan tekanan darah tinggi. Penelitian menyebutkan bahawa  pesakit yang diberikan suplementasi CoQ10 secara teratur menunjukkan adanya peningkatan elastisiti otot jantung, sehingga efektif untuk mencegah tekanan darah tinggi dan menjaga kesihatan jantung.
Mengurangkan Kesakitan bagi Pesakit Kanser Payudara
Penelitian juga dilakukan pada wanita yang menderita kanser payudara. Hasil menunjukkan bahawa penggunaan suplemen CoQ10 (diiringi dengan penggunaan antioksidan) dapat mengecilkan tumor dan mengurangi rasa sakit pada beberapa pesakit kanser payudara. Antioksidan tambahan yang digunakan dalam studi ini termasuk vitamin C, E, dan selenium.
Cegah Pembengkakan Gusi
Penyakit gusi adalah masalah yang berhubungan dengan pembengkakan, pendarahan dan kemerahan pada gusi. Clinicalstudies menunjukkan bahawa pesakit radang gusi cenderung memiliki tingkat CoQ10 yang rendah dalam tubuh mereka. Suplemen CoQ10 bekerja dengan cara membantu perbaikan jaringan sehingga penyembuhan  berlaku lebih cepat. CoQ10 dalam bentuk ubat kumur sering digunakan untuk mengatasi masalah ini. .
*credit to Utusan Online

CoQHealth Plus Shaklee
CoQHealth™ Plus mengandungi kesemua proprietari
semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin
E dan ekstrak Teh Hijau yang didatangkan di dalam kapsul
bioketersediaan minyak kacang soya bagi memastikan potensi
penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik.

CoQ10 telah ditunjukkan dapat:
• Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung
• Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap 
   pengoksidaan LDL
• Meningkatkan peredaran darah
• Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di 
   dalam darah

Mahu membeli produk Shaklee dengan harga ahli dan perlukan konsultasi secara berterusan, boleh hubungi Mama dengan :-
1) SMS/Whatsapp Mama at 0192491201
2) Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Apa keistimewaannya? 
Konsultasi berterusan
Jadual Pemakanan dan Tips Esklusif
COD di Shah Alam & Subang Jaya
PosLaju seluruh negara.

Detox usus dengan selamat

Assalamualaikum WBT

Seronok bila dengar Herb Lax dah kembali bersiaran secara penuh di HQ dan cawangan2 Shaklee seluruh Malaysia selepas beberapa ketika siarannya tertunda..

Patutlah siaran tertunda, Herb Lax keluar dengan rumusan terbaru yang lebih mantop dan of course selamat.



Pernah tak kita rasa pengalaman sembelit?
Rasanya seorang mesti ada juga sekali dua akan merasainya, kalau tak sekarang,mungkin satu masa dulu.
Pernah tak kita terfikir yang apabila kita jarang buang air besar atau mengalami masalah sembelit, kita akan mengalami mood swing, selalu letih, berat badan yang berlebihan dan yang paling ketaranya ialah kita selalu sakit/demam.



Ini menunjukkan usus kita perlu mengalami proses pembersihan yang tentunya pembersihan yang semulajadi dan selamat.

Makan berlebihan pada sesetengah masa akan membuatkan perut tak selesa, tambahan dengan pengambilan air yang kurang, masalah sembelit mungkin akan berlaku.



Dengan Herb Lax, Insya Allah permasalahan tersebut akan berkurangan dan akhirnya Insya Allah akan hilang. Caranya mudah. 2biji dimakan di waktu malam dan keesokkan paginya akan membuang dengan jayanya.

Perut selesa, kerja kita pun Insya Allah akan lebih fokus.

Mahu membeli produk Shaklee dengan harga ahli dan perlukan konsultasi secara berterusan, boleh hubungi Mama dengan :-
1) SMS/Whatsapp Mama at 0192491201
2) Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Apa keistimewaannya? 
Konsultasi berterusan
Jadual Pemakanan dan Tips Esklusif
COD di Shah Alam & Subang Jaya
PosLaju seluruh negara


Thursday, June 27, 2013

Tripple Gem by Shaklee

Assalamualaikum WBT


SEDAP

BERSEMANGAT

CERGAS SEPANJANG HARI

KHAS UNTUK :-

BUAH HATI KAMI


Tinggal di asrama? 
Ibu Ayah perlu dapatkannya untuk mereka!


Mahu membeli produk Shaklee dengan harga ahli dan perlukan konsultasi secara berterusan, boleh hubungi Mama dengan :-
1) SMS/Whatsapp Mama at 0192491201
2) Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Apa keistimewaannya? 
Konsultasi berterusan
Jadual Pemakanan dan Tips Esklusif
COD di Shah Alam & Subang Jaya
PosLaju seluruh negara

Any Last Minute Taker?

Assalamualaikum WBT

Offer Meal Shake akan berakhir dalam masa 3 HARI SAHAJA LAGI!!

Grab peluang yang ada untuk penjimatan lumayan..
Peluang sebegini bukan datang selalu!!


*untuk harga hebat, sila berhubung terus dengan Mama


video



Mahu membeli produk Shaklee dengan harga ahli dan perlukan konsultasi secara berterusan, boleh hubungi Mama dengan :-
1) SMS/Whatsapp Mama at 0192491201
2) Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Apa keistimewaannya? 
Konsultasi berterusan
Jadual Pemakanan dan Tips Esklusif
COD di Shah Alam & Subang Jaya
PosLaju seluruh negara. 

Wednesday, June 26, 2013

Rambut gugur dan sebabnya

Assalamualaikum WBT

Salam buat semua...
Jom sama2 tambah info sedikit sebanyak tentang rambut gugur dan penyebabnya!!



1. Rambut gugur kerana hormon
Secara saitifiknya, hormon2 tertentu seperti androgen akan diaktifkan apabila sesorang itu stress. Ini akan turut sama mengaktifkan rambut untuk gugur. Doktor mungkin akan memberikan pil anti-androgen untuk masalah ini. Jika anda mahu yang semulajadi, boleh mengamalkan vitamin2 tertentu.

2. Rambut gugur kerana produk.
Pelbagai produk di pasaran yang menawarkan pelbagai keistimewaan tersendiri untuk penjagaan rambut dan kulit kepala. Produk2 meluruskan rambut, mewarnakan rambut, mengeritingkan rambut atau beberapa alat yang digunakan untuk mencantikkan atau mengubah rupa bentuk asal rambut sedikit sebanyak membantu kepada proses keguguran rambut atau rambut yang tidak sihat. Anda boleh atasinya dengan menggunakan rangkaian penjagaan rambut semualajadi dan juga hadkan aktiviti mencuci, mewarnakan rambut dan menukar style rambut.

3. Rambut gugur kerana kurang vitamin
Pemakanan yang seimbang sangatlah penting untuk kesuburan rambut anda. Fakta ini mungkin klise, tapi itulah kenyataannya. Rambut di dalam keadaan sempurna sekiranya anda mengamalkan makanan berkhaisat seperti bijirin penuh, buah-buahan dan sayur-sayuran serta makanan berprotein tinggi seperti yogurt, daging, ikan dan tauhu. Sekiranya sukar untuk anda patuhi arahan diet ini, ambillah makanan tambahan khas untuk rambut iaitu Biotin, Niasin, Zink, Vitamin B6, B12, A dan E.

Antara suplemen yang penting adalah ZINC.
Klik untuk lain2 manfaat Zinc

Berminat??
Dengan hanya bajet di bawah RM50, anda boleh mendapatkan pelbagai manfaat daripada ZINC COMPLEX SHAKLEE!!


PM Mama atau SMS/WHATSAPP : 0192491201 atau email Mama di igloomama@gmail.com.



Mahu membeli produk Shaklee dengan harga ahli dan perlukan konsultasi secara berterusan, boleh hubungi Mama dengan :-
1) SMS/Whatsapp Mama at 0192491201
2) Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Apa keistimewaannya? 
Konsultasi berterusan
Jadual Pemakanan dan Tips Esklusif
COD di Shah Alam & Subang Jaya
PosLaju seluruh negara. 

Tuesday, June 25, 2013

s u s u i b u l a g i . . . . .


Assalamualaikum WBT

Mama rasa mcm nak reader semua baca pasal susu ibu lagi...kali ni Mama jumpa satu petikan hebat dari ikim. Best!! Jom jemput baca sama2




Rumah tangga yang dilimpahi cahaya menandakan bermulanya detik indah kelahiran bayi bagi setiap pasangan suami isteri. Menyusui bayi dengan susu ibu merupakan satu titik permulaan yang paling baik kerana segunung kebaikan dan ganjaran yang menanti bayi dan juga ibu. Susu ibu amat penting bagi menjamin perkembangan dan tumbesaran bayi yang sihat. Agungnya kuasa Allah kerana sebaik sahaja bayi dilahirkan proses pengeluaran susu juga bermula. Menyusukan bayi merupakan pengalaman yang unik bagi setiap ibu kerana Allah mengurniakan khasiat yang tidak ternilai daripada badan sendiri dan dihiasi dengan kasih sayang antara bayi dan ibu. Allah juga ada menyebut tentang penyusuan ibu di dalam firmanNya yang bermaksud 

"Dan ibu- ibu hendaklah menyusukan anak-anak mereka selama dua tahun genap, iaitu bagi orang yang hendak menyempurnakan penyusuan itu." (Al Baqarah:233)

Banyak kajian yang dilakukan seantero dunia telah membuktikan kelebihan susu ibu yang tidak terdapat dalam susu formula lain. Ia merupakan makanan terbaik untuk bayi terutama sejak lahir sehingga 6 bulan kerana ia mempengaruhi pembentukan fizikal juga mental anak-anak. Sebaik sahaja bersalin, susu pertama yang berwarna kekuningan dinamakan kolostrum mengandungi antibodi yang tinggi bertindak sebagai imunisasi pertama bagi bayi kerana ia mampu melawan penyakit seperti cirit birit, bronkitis, eczema dan lelah. Hari-hari pertama selepas kelahiran, ibu-ibu digalakkan menyusui bayi untuk membekalkan antibodi yang cukup. Walaupun terdapat perkembangan teknologi makanan moden yang cuba merumus susu formula agar menyamai susu ibu, namun khasiat dan kebaikan susu ibu tidak dapat disamai apalagi untuk ditandingi. Itulah hebatnya kurniaan Allah.

Antara kebaikan susu ibu ialah mengandungi komposisi nutrien yang sesuai dan cukup dengan perkembangan bayi yang membesar. Susu ibu bebas daripada bakteria kerana ia mengandungi antibodi (immunoglobulins) yang bertindak sebagai tembok penghalang pelbagai penyakit sehinggalah bayi dapat membentuk antibodinya sendiri. Protein di dalam susu ibu adalah mencukupi untuk pertumbuhan bayi dan perkembangan otak. Protein susu ibu mudah dihadam dan diserap. Apabila susu lembu diberi kepada bayi, kuantiti protein yang dihadam dan serap adalah rendah menyebabkan banyak hasil pecahan protein. Perkembangan otak boleh terganggu jika paras hasil pecahan protein dalam darah adalah tinggi. Susu ibu tidak membebankan ginjal bayi dan ia tidak perlu menyimpan air yang berlebihan.




Lemak merupakan sumber utama bagi bayi. Enzim lipase yang terkandung di dalam susu ibu boleh menghadamkan lemak. Kandungan lemak adalah berubah semasa penyusuan ibu iaitu lemak adalah rendah pada permulaan penyusuan (foremilk) dan tinggi pada akhir penyusuan (hindmilk) atau disebut susu akhir. Enzim- enzim dalam susu ibu akan menghadamkan lemak dan ini menyebabkan ia senang dibekalkan kepada bayi sebagai tenaga. Susu ibu juga mengandungi zat besi yang mudah diserap oleh bayi kerana di dalamnya terdapat laktoferin berbanding susu formula. Kandungan vitamin A dan C dalam susu ibu adalah tinggi berbanding susu lembu. Susu ibu tersedia bila- bila masa pada suhu badan dan sentiasa steril. Oleh itu, tidak timbul masalah kebersihan dalam pengendalian menyusukan bayi. Kebaikan susu ibu bukan sekadar menjadi penawar kepada bayi malah ia mampu meningkatkan kecerdasan otak bayi. Kajian menunjukkan anak- anak yang berusia sembilan dan lima tahun yang mendapat susu ibu mempunyai IQ sebanyak 12 dan 9 kali lebih tinggi daripada anak yang seusia yang tidak mendapat susu ibu. Penelitian ini menunjukkan hikmah Allah menggalakkan penyusuan ibu yang lengkap bagi menjamin keberterusan generasi berkualiti. Sejajar dengan firmanNya 

"Dan Kami wajibkan manusia berbuat baik kepada kedua ibu bapanya, ibunya telah mengandungnya dengan menanggung kelemahan demi kelemahan dari awal mengandung hingga akhir menyusunya dan tempoh menceraikan susunya ialah dalam masa dua tahun." (Luqman:14). 

Kajian di Belanda pula menunjukkan susu ibu mengandungi Asid Dokosaheksanoik (DHA) dan Asid Arakidonik (AA) yang tidak diperolehi dalam susu formula penting untuk pertumbuhan sistem saraf dan juga tumpuan otak.



Dari perspektif Islam, menyusukan bayi merupakan kewajipan bagi seorang ibu dan menyempurnakan haknya jika dia mampu. Tempoh penyusuan ibu bagi mereka yang ingin memenuhinya ialah 2 tahun. Bapa merupakan individu yang sepatutnya membantu ibu yang sedang menyusu dengan menyediakan keperluan bagi ibu. Ini memaparkan bahawa Islam menganggap penyusuan ibu sebagai kewajipan utama yang patut dilaksanakan. Menceraikan susu adalah dibenarkan sebelum tamat tempoh dua tahun dengan syarat mendapat persetujuan kedua-dua ibu bapa dan mereka dapat memberikan penjagaan yang rapi kepada anak. Ibu yang mampu menyusukan bayi tidak digalakkan mengupah orang lain untuk menyusui bayi. Islam memerintahkan bapa memberi upah kepada ibu yang menyusukan anak. Dengan cara ini, Islam memastikan anak mendapat segala keperluan dalam tempoh menyusu. Ibu yang enggan menyusukan bayi tanpa sebab telah mengabaikan satu tanggungjawab hakiki terhadap bayi yang telah diamanahkan oleh Allah.

Bagi memastikan penyusuan ini berterusan, sokongan padu daripada suami, keluarga, majikan dan rakan sekerja adalah penting dan tidak boleh dipandang enteng. Ini adalah kerana ia memberi kesan yang mendalam kepada generasi yang bakal menjadi tunggak negara. Bukankah anak itu anugerah Allah yang tidak ternilai, setitis susu ibu juga kurniaan Allah yang berharga, jadi mereka perlu mendapatkan makanan yang terbaik. 


Shaklee mempunyai rangkaian sokongan penyusuan terbaik untuk ibu2 yang menyusukan. Alangkah indah jika kami dapat sama2 menjayakan proses penyusuan bersama anda!!

Untuk melihat rangkaian sokongan penyusuan dari kami, sila ke --> LINK

Jom susukan anak!!

Mahu membeli produk Shaklee dengan harga ahli dan perlukan konsultasi secara berterusan, boleh hubungi Mama dengan :-
1) SMS/Whatsapp Mama at 0192491201
2) Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Apa keistimewaannya? 
Konsultasi berterusan
Jadual Pemakanan dan Tips Esklusif
COD di Shah Alam & Subang Jaya
PosLaju seluruh negara.


Monday, June 24, 2013

Mummy's Daughter, Mummy's Milk!!

Assalamualaikum WBT

Monday blues? Sleepy Monday?? Let's have some input about breastfeeding!!


What is low milk supply?

Almost all mothers go through a period of questioning whether their milk supply is adequate, especially when they begin breastfeeding.
Many women think their milk supply is low when it isn't. This can happen if you lose the feeling of fullness in your breasts or if milk stops leaking from your nipples. But these are actually signs that your body has adjusted to your baby's feeding requirements. A baby going through a growth spurt may also want more milk than usual, and his more frequent feedings may leave your breasts less full than they have been.
In most cases, either the baby is getting plenty of milk or the mom's low supply can be corrected. In some cases, though, a low milk supply can put a baby at risk for malnutrition. So it's important to get it checked out.

What causes low milk supply?

A mother's milk supply may diminish temporarily if she's not feeding her baby often enough because of nipple pain, a lethargic nurser, or a poor latch-on technique. An illness or birth control pills that contain estrogen can also affect milk production. For a few women, a biological or physical conditionsuch as a hormonal disorder or breast surgery causes their milk supply to be low.

For most women, though, the real problem is delivery, not production. They produce plenty of milk, but for some reason, such as an incorrect latch-on technique, the baby isn't getting enough.

How can I tell if my baby's getting enough milk?

Here are the ways you'll know:
  • Your baby gains an ounce a day in the first three months of life and half an ounce a day from age 3 to 6 months. (Newborns will typically lose some of their birth weight in the first few days before gaining it back.) Your baby should be back to his birth weight by ten to 14 days after birth. Weight gain is the best evidence that your baby's getting enough milk.
  • In the first month, your baby has at least three stools a day and they lighten to a yellowy-mustard color by the fifth day after birth. After the first month, the stools become less frequent. Some babies will even go a day or two between stools.
  • Your baby nurses frequently (every two to three hours), for a total of at least eight feedings a day.
  • You hear him swallow and you sometimes notice milk in the corners of his mouth.
  • Your baby appears healthy and active.
  • Your baby wets seven or eight cloth diapers a day, or five to six disposables. Disposable diapers are more absorbent, making it hard to tell when one is wet. If you're not sure, take one off and compare its weight to a dry disposable. A wet one will feel slightly heavier.
(Note: Wet diapers alone are not enough to determine whether your baby's getting enough milk: A dehydrated baby can still wet a diaper. Stools and weight gain are the best ways to tell how your baby's doing.)

How can I boost my milk supply?

If you're not producing as much milk as you (and your baby) would like, try the following:
  • See a lactation professional. She can weigh your baby and give you tips on how to boost your milk supply.
  • Feed your baby often. Frequent nursing sessions stimulate your body to produce more milk. Be sure to offer both breasts at each feeding.
  • Get the best latch-on possible. A lactation consultant can help you with proper positioning at the breast.
  • When your baby's sucking and swallowing pattern slows down, use breast compression to increase milk flow to your baby and to completely drain the breast. When your milk flow with compression seems to be slowing, switch sides and repeat. Keep switching back and forth between breasts until your baby is satisfied or stops swallowing.
    * Stimulate your body to produce more milk by adding a pumping session between nursings. Store any milk you pump to give your baby at future nursings, if needed, until your milk supply increases.
    * Don't supplement your baby's feedings with any solid food or formula, unless you and your caregiver decide that your baby needs supplemental nourishment for medical reasons.
    * Avoid the use of a pacifier. Instead, encourage your baby to comfort himself at the breast – his sucking will stimulate your milk production.
  • A sleepy baby may need to be awakened and encouraged to nurse more vigorously (thus stimulating your glands to produce more milk). To keep him awake and interested, try switching sides frequently, alternating positions, or even undressing him. Some mothers play with their baby's feet during feedings to keep them awake.
  • Mothers who determine that their milk output is actually low may want to have their thyroid level checked. A low thyroid level is known to reduce milk supply.
  • If you're not sure your baby is sucking well, or are still concerned about your milk supply, don't hesitate to call on a lactation consultant for help.
    * Consider herbs that are reputed to increase milk production (these are called galactogogues). You'll want to check with a reputable herbalist or knowledgeable healthcare provider about the safety of specific herbs during nursing. You may also want to check our breast milk interactions chart.
    If you've tried remedies such as these to no avail, your doctor or lactation consultant may recommend medication to increase your milk production and closely follow your progress and condition while you're taking it. 

How will a low milk supply affect my baby?

If your baby regularly needs more milk than he gets, he may be diagnosed with failure to gain weight, a condition that can inhibit physical and mental development. Call your child's doctor and schedule a checkup right away if he's not gaining weight or is losing weight. Improved breastfeeding techniques often help, but in some cases slow weight gain indicates a serious health concern.
*credit to babycenter

You may try out our range of products that supporting breastfeeding.
We believe that healthy and energetic mothers will supply a good milk dan awesome enough milk to their little ones!! 
Feel free to contact me at 0192491201 for further info on our range of product or you may email to me at igloomama@gmail.com

Mahu membeli produk Shaklee dengan harga ahli dan perlukan konsultasi secara berterusan, boleh hubungi Mama dengan :-
1) SMS/Whatsapp Mama at 0192491201
2) Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Apa keistimewaannya? 
Konsultasi berterusan
Jadual Pemakanan dan Tips Esklusif
COD di Shah Alam & Subang Jaya
PosLaju seluruh negara.

PANDUAN 6, 7, 8 UNTUK IBU BAPA TANGANI MASALAH MAKAN ANAK-ANAK!!

Assalamualaikum WBT



6 sebab kenapa anak-anak sukar makan?



> Jemu dengan menu makan ataupun penyajian makanan.
> Sudah mengambil makanan yang berkalori tinggi menjelang waktu makan
> Minum susu terlalu banyak
> Terpengaruh dengan tabiat pemakanan ibu bapa/penjaga
> Sedang merajuk/memberontak/sedih/kurang perhatian
> Anak sedang sakit/demam


7 tips galakkan mereka makan!



* variasikan makan mereka. hiaskan makanan mereka supaya mereka tertarik.
* buat jadual pemakanan yang bersesuaian. jangan meletakkan makanan yg berat di selang waktu makan, sebaliknya tawarkan biskut/buah-buahan/jus.
* latih anak mencuba makanan dan aturkan pengambilan susu (dengan gelas/training cup) supaya mereka seronok meneroka dunia pemakanan.
* olah pola pemakanan kita supaya mereka turut sama mengamalkan pemakanan sihat. harus diingat, anak2 akan menurut dan merakam apa yg kita lakukan!
* ajak mereka sertai anda untuk menyediakan makanan. dengan cara ini, mereka lebih terdedah dengan khasiat makanan dan mungkin akan lebih seronok untuk makan kerana mereka turut serta menyediakannya.
* jangan memaksa. fahami dahulu keadaan anak tersebut. jika mereka merajuk/protes, tanyakan secara baik mengapa mereka bersikap demikian. berkomunikasi dengan baik dan banyakkan bersabar. jangan biarkan mereka sendiri. apabila mereka melihat ibu bapa mereka tenang, mereka juga akan tenang dan kembali untuk makan.
* fahami keadaan anak2 yang sedang sakit/demam/ selalunya anak2 yang sedang sakit/demam tidak selera makan. ibu bapa boleh bertanya apa makanan yang mereka mahu. jangan sesekali memaksa untuk mereka makan jika mereka tak mahu. ibu bapa perlu kreatif dlm mengolah pola pemakanan mereka. beri banyak air masak/suam supaya mereka tidak dehydrate.


8 sebab kenapa anda perlukan kenalkan anak2 anda dengan Meal Shake.

 Meal Shake Shaklee Lengkap dengan 24 jenis vitamin dan mineral

 Mengandungi vitamin A, C, E, Zinc dan selenium untuk anti-oksidan. 
 Mengandungi asid folik, biotin, kalsium dan magnesium untuk bina tulang dan sel-sel dalam proses    
     tumbesaran.
 Kaya dengan protein yang membantu menyihatkan sel-sel 
 Kaya dengan serat larut yang membantu menyingkirkan lemak berlebihan daripada kolon dan perut 
Mengandungi nutrisi lengkap seperti vitamin B Complex dan zinc untuk membentuk sel darah merah yang sihat  Minuman multivitamin berperisa vanilla yang lengkap dan lazat tanpa pewarna dan perasa tiruan. 
 Bukan untuk anak2 sahaja, sesuai untuk seisi keluarga!!





Dapatkan Meal Shake dengan harga istimewa, hanya dlm bulan Jun ini sahaja!!
PM Mama untuk sebut harga istimewa atau
sms/whatsapp di 0192491201 atau
email : igloomama@gmail.com



Mahu membeli produk Shaklee dengan harga ahli dan perlukan konsultasi secara berterusan, boleh hubungi Mama dengan :-
1) SMS/Whatsapp Mama at 0192491201
2) Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Apa keistimewaannya? 
Konsultasi berterusan
Jadual Pemakanan dan Tips Esklusif
COD di Shah Alam & Subang Jaya

PosLaju seluruh negara.


Sunday, June 23, 2013

Alkisah Rambut..

Assalamualaikum WBT

Baba bertanya dengan Mama beberapa hari lepas mengenai rambut.
Soalan Baba "Ada tak produk yang boleh lebatkan rambut?"
Mama yang masa tu agak sibuk dengan kerja rumah hanya menjawab "Ada..nnt Aida cerita"
Semalam Baba tanya lagi..dan Mama masih bz dgn ntah apa2..ihihihi..Mama just jawab "Nnt Aida up cerita dalam blog, Insya Allah."
So, harapnya dapat membantu..nak story skit2..hiihhihi..

Jom kita kenali rangkaian penjagaan rambut Shaklee....





Nourishing Scalp Treatment

Produk yang paling penting dalam Sistem Penjagaan Rambut ProSanté ialah Nourishing Scalp Treatment yang
mengandungi tahap Scalp Health Complex eksklusif kami yang paling tinggi.

Nourishing Scalp Treatment menyelesaikan semua masalah rambut dengan serum yang amat mudah diserap oleh kulit bagi melancarkan peredaran, menentang factor persekitaran yang merosakkan dan juga membekalkan khasiat kepada kulit kepala.
  • Vitamin antioksida iaitu A dan E, dan juga Koenzim Q10 melindungi anda daripada kerosakan akibat radikal bebas dan pencemaran persekitaran.
  • Bertindak membekalkan ruang yang optimum untuk rambut anda.
  • Formula tanpa bilas memudahkan anda menggunakan dan menggayakannya
  • Tidak menjadikan rambut melekit atau berminyak
Perbezaan ShakleeProSanté Nourishing Scalp Treatment adalah formula eksklusif, yang terbukti mampu mengurangkan keguguran rambut semasa menyikat dan dapat melebatkan serta menguatkan rambut secara semula jadi apabila digunakan sebagai sebahagian daripada sistem Penjagaan Rambut ProSanté.


Revitalizing Shampoo

  • Humektan bertindak bagi melicinkan kutikel rambut dan melebatkan rambut
  • Sistem pembersih yang lembut dan berpaten
  • Menyegarkan dan menyeimbangkan kulit kepala dan rambut tanpa terlalu melembapkan atau mengeringkannya.

Purifying Shampoo

  • Membersih dengan menyeluruh, menyingkirkan sisa-sisa produk fesyen rambut, pengumpulan mineral dan bahan-bahan cemar persekitaran lain
  • Mengekalkan keseimbangan lipid dan lembapan semulajadi serta tidak melunturkan warna rambut
  • Ideal untuk mengawal lapisan kulit kepala yang sihat, rambut juga tidak berkelemumur.

Replenishing Conditioner

  • Pelembap yang pekat bagi rambut yang berkilat dan lembut bak sutera
  • Memperbaiki kerosakan pada permukaan rambut dan memperbaiki hujung rambut yang bercabang
  • Menguatkan rambut dengan protein dan humektan yang berasal dari alam semulajadi

Lightweight Conditioner

  • Melicinkan dan melembapkan rambut tanpa menjadikannya terlalu melekit
  • Mengembalikan elemen struktur supaya rambut kelihatan lebat, berkilat dan sihat
  • Menghilangkan kesan statik agar rambut mudah digayakan dan diurus

Long Lasting Finishing Spray

  • "Medium hold" memastikan gaya rambut tidak berubah
  • Memberikan perlindungan UV
  • Menguruskan rambut yang dikeriting halus dan rambut yang mudah kusut.

Dan untuk pengambilan vitamin secara oral, adalah dicadangkan untuk mengambil rangkaian berikut :






Zinc Complex
Zink merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita.  Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita.

Menyokong dan Memelihara Kesihatan yang Baik
Zink Complex Shaklee merupakan faktor dalam memelihara kesihatan yang baik dan membantu dalam memetabolismekan karbohidrat, lemak dan protein.  Ia juga menyediakan kalsium untuk memelihara kesihatan.*

Ianya juga dapat mengurangkan kadar keguguran rambut, mempercepatkan pemulihan luka, menghilangkan bintik putih di kuku dan juga merupakan khazanah bg kaum adam.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sitemik (SLE) perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.





ESP - Soy Protein Isolate Powder

Protein Bukan-GMO yang Lengkap dengan semua Asid Amino Perlu.
Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik.  ESP menyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi  dengan semua  asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting.  Berbanding  protein daripada sumber daging, telur dan tenusu,  ESP adalah  rendah  lemak dan  bebas laktosa dan kolesterol.
Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama pada hormon manusia. Kekurangan protein boleh menyebabkan kelemahan dalam sistem imun, perubahan warna rambut dan pertumbuhannya bantut, masalah penghadaman, kehilangan kepejalan otot dan pelbagai defisiansi yang akhirnya boleh membawa kepada kegagalan gungsi organ.

Shaklee ESP:
•    Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan
      rasa lapar kerana bekalan sumber tenaga yang konsisten.
•    Protein soya membantu mengurangkan kolesterol.
•    Mengandungi lima  vitamin B penting, separuh daripada
      keperluan kalsium harian, dan soya isoflavones.  Kajian
      menunjukkan yang soya membantu dalam mengawal
      kestabilan hormon semasa tempoh putus haid.*
•    Protein soya bukan-GMO ini dihasilkan di bawah satu
      Program yang digelar Identity Preservation Program (IPP),
      di mana kacang soya dipantau dan dijaga dengan teliti dari
      proses menanam hinggalah saat pemprosesannya
.

Wahhh..banyak lagi yg kita tak tahu kan..Shaklee bukan hanya suplemen pemakanan..tapi suplemen utk luaran jugak..
Sesiapa yang mempunyai masalah rambut gugur, tak tumbuh rambut..inform Mama ye..insya Allah..kita sama2 ikhtiar!!

Okeh..berminat???

Mahu membeli produk Shaklee dengan harga ahli dan perlukan konsultasi secara berterusan, boleh hubungi Mama dengan :-
1) SMS/Whatsapp Mama at 0192491201
2) Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Apa keistimewaannya? 
Konsultasi berterusan
Jadual Pemakanan dan Tips Esklusif
COD di Shah Alam & Subang Jaya
PosLaju seluruh negara.