Wednesday, May 15, 2013

Mak Tak Nak Cucuk Insulin....

Assalamualaikum WBT
Salam petang Rabu yang sejukkk..Alhamdulillah..Allah rezekikan hujan lagi. Basah bumi Shah Alam lagi petang ini. 

Pagi tadi Mama berkesempatan beriadah di Tasik Kota Kemuning (as usual) dengan Baba. Satu round tasik je..sedangkan ramai kat situ berkali2 pusing..ihihihi..cukuplah, sekurang2nya seribu dua tapak dah tu..ihihihihi..

So, sedang Mama beriadah, Mak whatsapp Mama. Mama pun baca lah..
"Allahu Akbar!! Alhamdulillah!!"
Baba tanya kenapa?
"Cuba tengok ni.." Mama menunjukkan mesej Mak kepada Baba..


Anak mana tak seronok kan bila Mak tunjukkan berita gembira..

Kembali Mama mengingatkan kisah sepuluh hari lepas. Saat Mak menyatakan kerisauannya berikutan bacaan gula dalam darahnya yang tak pernah menurun walaupun mengambil dos ubat yang tinggi. Bacaan gula dalam darah Mak selalunya 18-21, dan ianya amatlah tinggi! Tambah risau apabila Mak kata doktor memungkinkan Mak terpaksa mengambil suntikan insulin jika keadaan ini berlarutan. Doktor memberikan Mak masa 3 bulan untuk menurunkan paras gula dalam darah.

Mama pun berdoa agar Mak akan sembuh seperti dahulu. Banyak perkara yang ingin Mama lakukan bersama Mak terutamanya ibadah Haji dan Umrah. Mama meminta pandangan Baba apakah wajar untuk Mama memberikan produk2 Shaklee untuk membantu Mama. Setelah meneliti satu produk terbaik Shaklee, Mama pun mendapatkan penjelasan khusus dari Ummi Janet - Buahatikusayang bagaimana cara terbaik utk mengambil produk tersebut dan juga suggestkan kat Mama beberapa vits sampingan bagi membantu mempercepatkan penurunan kadar bacaan gula. 

Hasil daripada penjelasan Ummi Janet, Mama pun memberikan Mak :-



Vivix™

Vivix™ Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. 
Vivix ™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. 
Produk terbaik dalam menyokong sistem imun dan kesihatan keseluruhan. Mampu menurunkan paras gula dalam darah dan juga memelihara kesihatan jantung.

GLA Complex

GLA Complex Shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. 
Menggalakkan rasa kelegaan semasa kitaran haid bulanan
Biasanya, asid gamma linolenik digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid. *
Dalam kes diabetis, ianya mampu menghalang komplikasi diabetis dengan mengurangkan kandungan gula dalam darah dan mengurangkan rasa kebas2 dan kesakitan.

Zinc Complex

Zink merupakan mineral yang perlu ada dalam setiap sel tubuh kita.  Ia merangsang tindakan bagi 100 enzim iaitu bahan-bahan yang menggalakkan reaksi-reaksi biokimia dalam tubuh kita. *
Ianya dapat membantu pengeluaran insulin, mengekalkan fungsi insulin serta memperbaiki diabetis.
Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sitemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

B Complex

Adakah anda mendapat vitamin B yang mencukupi? Tekanan harian, tabiat pemakanan yang tidak sihat dan sesetengah bahan ubatan boleh meningkatkan risiko kekurangan bekalan vitamin B anda. Justeru itu, vitamin B merupakan keperluan asas dalam diet sihat kita.
B Complex Shaklee menawarkan vitamin B yang lengkap, mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik.
•    B1, B2, B3, B6, biotin dan asid pantotenik membantu badan 
      menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada 
       tenaga sekaligus mengurangkan risiko diabetis.

•    Asid folik dan B12 membantu dalam pembentukan sel-sel 
      darah merah di dalam tubuh.  Jumlah asid folik yang 
      mencukupi dalam diet harian membantu mencegah 
      kecacatan tiub neural bagi wanita yang merancang 
      kehamilan sebelum konsepsi dan semasa 12 minggu 
      tempoh kehamilan bagi dos harian sebanyak 400 mcg.*

Dan Alhamdulillah...hasilnya seperti gambar di atas. Mama meminta Mak untuk memeriksa kandungan gula dalam darah selang sehari dan catatkan bacaannya. Tak ketinggalan menjaga diet hariannya, kurangkan makanan yg mempunyai carbo yang tinggi dan juga pengambilan gula yang melebihi had. 

Sama2 kita nantikan apa perkembangan Mak ye...


Sesiapa yang mahukan produk ini untuk diberikan sebagai hadiah kepada ibu bapa masing2..boleh pm Mama...ada tawaran menarik menanti anda.

Mahu membeli produk Shaklee dengan harga ahli dan perlukan konsultasi secara berterusan, boleh hubungi Mama dengan :-


1) SMS/Whatsapp Mama at 0192491201

2) Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Apa keistimewaannya? 
Konsultasi berterusan
Jadual Pemakanan dan Tips Esklusif
PosLaju percuma dengan pembelian RM350 ke atas

COD di Shah Alam & Subang Jaya
PosLaju seluruh negara.

No comments:

Post a Comment