Monday, July 15, 2013

Masak apa?

Assalamualaikum WBT

Tersenyum senyum Mama hari ni..mana tak tersenyum...dapat sesuatu yang dinanti..ihihi..



Alhamdulillah..syukur...setelah kehilangan, Allah gantikan dengan sesuatu yang lebih indah, lebih bermakna..Alhamdulillah.

Tersenyum lagi Mama...kali ni tersenyum membaca dan membalas 'whatsapp' group kami...Kita Jutawan. Seronok membaca dari satu topik ke satu topik. Kami bukan hanya membuat sharing berkenaan Shaklee, konsultasi ataupun meminta pandangan hebat rakan2 seperjuagan, tetapi kami juga berkongsi kisah2 kami yg kebanyakannya adalah WAHM yang hebat!! Masya Allah Tabarakallah!
Satu topik yang mendatang senyum di bibir Mama ialah menu untuk berbuka puasa hari ini..hihihi..



Sebagai suri rumah, seawal selepas Subuh, Mama akan start plan apa yang nak masak utk berbuka nanti. Mama perlukan perancangan awal supaya senang Mama membahagikan masa untuk kerja2 lain. Jika Mama dah plan utk memasak sesuatau yang lebih rumit, bermakna Mama kena mengaturkan jadual yg lain secara sistematik supaya semuanya teratur. Bekerja dengan Hashimiz bukannya mudah. Tantrum, merajuk, mandi, makan..semuanya memerlukan masa dan kadang2 terpaksa mengambil allocation masa lain utk melayan mereka.
Sebagai contohnya, jika Mama memilih utk memasak Roti Jala - memerlukan masa yang agak lama di dapur utk menjala..Mama kena pastikan Hashimiz telah siap dimandikan, diberi makan dan juga sudah siap membuat kerja sekolah sebelum Mama memasak.. ini membolehkan kerja2 memasak Mama berjalan dengan lancar...(walaupun kadang2 terdapat juga peminat2 yg sangat2 'rajin' nak tolong menjala sama hihihi.)



So, kita nampak mudah..tapi itulah seni seorang suri rumah..sebab bukan satu kerja yang mereka buat..banyakkkkk sangat..dan continuously..lebih2 lagi kalau WAHM mcm Mama :D

So, suri2 rumah tersayang..jom start merancang..rancang menu, rancang tugas, rancang kerja, rancang kewangan, jana pendapatan sendiri..semua tu TAK MUSTAHIL bg SURI RUMAH..

Jom Jadi Bijak!!

Mahu membeli produk Shaklee dengan harga ahli dan perlukan konsultasi secara berterusan, boleh hubungi Mama dengan :-
1) SMS/Whatsapp Mama at 0192491201
2) Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Apa keistimewaannya? 
Konsultasi berterusan
Jadual Pemakanan dan Tips Esklusif
COD di Shah Alam,Subang Jaya, Ara Damansara & Petaling Jaya
PosLaju seluruh negara.

No comments:

Post a Comment