Sunday, July 14, 2013

Pedih Perut Ke?

Assalamualaikum WBT

Salam 5 Ramadhan 1434H

Sekejap kan masa berlalu? Seronok berpuasa..Alhamdulillah,

Bila tiba time berpuasa ni, ramai yang mungkin mempunyai masalah pedih perut..terutamanya towards the end..dekat2 pukul 5-6pm tu startlaa rasa bergas perut tu atau macam2 rasa yang mungkin sukar didefinasikan melalui tulisan..ihihihi..tapi rata2 akan setuju dengan perkataan PEDIH PERUT/GASTRIK.



Mama mempunyi masalah tersebut. Terutamanya jika ada benda yang salah makan mcm makanan pedas2 atau makanan yg sejuk2/berangin..hihihi.. Tetapi syukur, apabila tiba bulan puasa, kepedihan perut itu agak berkurangan walau sesekali didatangi rasa tak selesa pada sekitar kawasan ulu hati.

Untuk Ramadhan kali ini...Mama akan menyediakan diri Mama Cinch Cafe Latte +ESP setiap kali lepas bersahur. Mama akan bersahur dengan sedikit nasi (hanya sedikit kuantitinya..sbb tak boleh tahan tgk lauk panas2 coz Mama akan masak sahur tiap2 pagi..hiihihhi)
dan kemudiannya makan kurma beberapa biji dan meminum Cinch + ESP.



Memang terasa perbezaannya..
Pertama, Mama tak rasa pedih perut bila dah start waktu Asar. Selalunya Mama akan terasa sedikit "bergas" jika tiba time Asar tapi, Alhamdulillah..tak lagi.. Keduanya Mama rasa bertenaga. Terasa ringan untuk membuat kerja rumah dan sesi menghantar dan mengambil Hashimiz seperti biasa. Ketiganya, perut rasa penuh..ihihih...(mau tak penuh..nasi pun ada :p)

Kesimpulannya..mmg best lah!!

Tak cuba tak tau kan..dah cuba baru tau...ihihihihih

Apa fungsi Cinch??
Bantu mengawal rasa lapar, meningkatkan tenaga dan menyokong kadar metabolisma. Ianya memberi faedah seperti kita mengambil makanan dan memelihara otot semasa kita dalam proses menurunkan keberatan badan - fungsi LEUCINE.

Kita akan mendapat 24gram Protein, 24 jenis vitamin dan mineral penting dan 6gram serat larut.

Kenapa Cinch?
Perlu diingat, protein adalah sangat penting untuk membina otot. Ini kerana otot yang akan menaikkan kadar metabolisma sekaligus membakar kalori.
Pada kebanyakan diet biasa, kebanyakan dari kita akan kehilangan lemak dan otot, dan harus diingat, apabila kita kehilangan otot, ianya sekaligus mengilangkan keupayaan tubuh membakar lemak dan merendahkan kadar metabolisma. Dan selalunya kita akan rasa letih untuk meneruskan sesi diet tersebut dan memilih untuk menghentikannya. Dengan kekurangan otot, kadar metabolisma yang rendah, sudah tentunya berat badan akan bertambah.

Eh, rasanya juga sangat2 SEDAP!!
Mempunyai perisa #Vanilla, #Coklat dan #Cafe Latte - Mama suka Cafe Latte!!
Ada juga variasi Cinch Energy Tea Mix.


"KEEP MUSCLES YOU HAVE, 
BURN FAT YOU DON'T NEED AND 
LOSE INCHES YOU DON'T WANT"


So, jom bertukar dari diet yang mengurangkan otot kepada diet yang meningkatkan kadar metabolisma kita!! Insya Allah terbaik!!

Mahu membeli produk Shaklee dengan harga ahli dan perlukan konsultasi secara berterusan, boleh hubungi Mama dengan :-
1) SMS/Whatsapp Mama at 0192491201
2) Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Apa keistimewaannya? 
Konsultasi berterusan
Jadual Pemakanan dan Tips Esklusif
COD di Shah Alam,Subang Jaya, Ara Damansara & Petaling Jaya
PosLaju seluruh negara.

No comments:

Post a Comment