Friday, October 4, 2013

Che Putih kena Clamp!

AssalammualaikumWBT

Moga Allah memudahkan urusan Mama hari ini..

Kisah Che Puteh kena clamp dengan pak guard ...

Dah dua tahun Mama park kat tempat jian ni sebab tempat parking dia berdekatan dengan tangga naik ke rumah. Mama telah meminta izin jiran untuk memakir Che Putih saya sementara sesi persekolahan sbb kenangkan kids jauh nak berjalan kaki bila balik sekolah tgh hari. Mama akan mengalihkan kereta sebelum jiran balik. Jiran tu setuju. Tak de masalah sebelum ni pun..kalau dia tak suka, mesti dia dah tegur Mama..sebab boleh katakan kami selalu berselisih.

So, hari ni saya seperti biasa laa..park laa kat situ..dan kena CLAMP!!



Sesi bersoal jawab dengan guard tadi katanya ada orang komplen..guard suruh Mama bayar RM50 sebab nak releasekan keta..then Mama kata..

"Tak pelah..saya tunggu jiran tu balik. Kalau dia kata betul dia komplen, saya bayar. Kalau dia kata tak, saya nak awak release keta saya FOC. Sebab saya dah bertanya dan jiran membenarkan."

Guard tu jawab...
"Sukati laa..kalau satu hari RM50, satu bulan ka...dua bulan kaa..lagi banyak u kena bayar."



Jawapan yang memang sangat menyakitkan telinga dan hati tatkala di cuaca yang boleh tahan menyengat petang ni. Mama cuba menerima jawapan dia dengan pandangan positif - mungkin dia tak paham (warga asing) dan tentunya dia sedang menjalankan tugasnya.

Moga Allah memudahkan urusan Mama dan urusan Che Putih saya supaya Mama sempat dan dapat menjemput kids yang akan tamat sekolah pada pukul 5pm hari ni.

Hati, bertabahlah engkau dari memikirkan perkata yang tak baik..
Mulut, bertenanglah engkau dari mengeluarkan perkataan yang tak baik..
Aamiin.

*Park at your own risk

So, nak ilangkan neves..bagus amik B Complex...
Neves jugak walaupun rasanya bukanlah satu kesalahan yang besar..

Mahu membeli produk Shaklee dengan harga ahli dan perlukan konsultasi secara berterusan, boleh hubungi Mama dengan :-
1) SMS/Whatsapp Mama at 0192491201
2) Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Apa keistimewaannya? 
Konsultasi berterusan
Jadual Pemakanan dan Tips Esklusif
COD di Shah Alam,Subang Jaya, Ara Damansara & Petaling Jaya
PosLaju seluruh negara

No comments:

Post a Comment