Thursday, October 24, 2013

Selamat berpantang!!!

Assalamualaikum WBT

Salam kasih sayang semua....

Pagi khamis yang sangat berbahagia...
Alhamdulillah...

Suka Mama pagi ni...terima berita BFF Mama selamat melahirkan seorang baby boy!! Syukur Alhamdulillah...

Adik Mama pun dah selamat lahirkan baby boy hari Isnin lepas...Alhamdulillah...



Maka..bila dah bersalin tu..start laa tempoh berpantang yang sangat menyeramkan dan menggembirakan...hhahahaahah..gembira sebab tak yah pegi keje...yay!!

Oh ye...dah kebetulan cerita pasal berpantang ni...Mama nak share skit pasal supplement Shaklee yang sesuai untuk diambil oleh ibu2 yang baru melahirkan...(juga sesuai untuk menyusukan)

Vitalea
Multivitamin yang diformulasi khusus dengan 28 jenis vitamin yang penting untuk ibu2. Kadar vitamin yang mencukupi membantu penghasilan susu yang berterusan serta berkhasiat disamping menggalakkan kesihatan ibu dan juga bayi secara total.


Vita C
Terdapat kajian yang menyatakan seorang ibu yang menyusukan anak, apabila dia mengambil vitamin C, khasiat vitamin C banyak tertumpu kepada bayi. Seperti mana yang diketahiu umum, vitamin C sangat penting bagi menguatkan sistemimun disamping membantu membina kulit, gigi dan gusi yang sihat. Vitamin C juga dapat melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen untuk membina serta menguatkan sel2 tisu dalam badan selain membantu dalam penghadaman zat2. 1 biji Vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 biji oren!!

B Complex
Sokongan kepada sistem saraf dan metabolisme yang sihat. B-Complex Shaklee unik kerana ianya dilengkapi dengan asid folik dan 8 jenis vitamin B. Ianya bagus untuk memelihara kesihatan yang baik selain bertindak sebagai ejen penenag dan anti-stress. Ianya juga dapat membantu pembentukan sel2 merah dan tubuh, menukarkan protein, lemak dan carbo sebagai tenaga sekaligus membuatkan kita sentiasa segar dan bertenaga! Kesegaran dan tenaga yang optimum penting untuk ibu2 yang menyusukan bayi.

Zinc
Dalam buku tersebut dinyatakan bahawa zink ni merupakan mineral yang diperlukan oleh badan untuk pemuliharaan dan pertumbuhan sel badan manusia. Ianya mempunyai kaitan dengan 300 jenis enzim dalam badan untuk membantu dalam metabolisma protein, karbohidrat dan lemak. Ia merupakan mineral kedua penting selepas zat besi. Sangat bagus untuk merawat luka!

Additional :

ESP
Bayi memerlukan protein yang banyak untuk tumbesaran yang berkekalan dan juga sempurna. Sumber protein yang baik dalam diet penyusuan adalah amat penting untuk pengeluaran susu. Protein juga membantu membina dan mengekalkan sel-sel yang menghubungkan setiap bahagian tubuh. Antara sunber protein yang terbaik adalah protein soya. Kita disarankan untuk mengambil sekurangnya 3 hidangan protein setiap hari.

Alfalfa
Vitamin K, A, B1, B6, C, E, dan juga kalsium terkandung di dalam Alfalfa Shaklee. Kesemua yang terkandung dalam Alfalfa memberi impak yang signifikan kepada pertumbuhan dan perkembangan yang sihat. Alfalfa mempunyai akar tunjang yang mengunjur sedalam 6m ke bawah dan ianya mampu menyerap pelbagai zat n mineral di dalam tanah selain daunnya yang mampumengumpul klorofil yang banyak semasa proses fotosintesis. Ianya juga diguna secara tradisional sebagai "milk booster".
*hanya boleh diambil selepas 2minggu kelahiran.

Ostematrix
40% daripada susu ibu adalah kalsium! Kalsium amat penting untuk pertumbuhan tulang n gigi bagi bayi juga buat ibu yang menyusukan. Harus diingat ibu2 yang menyusukan anak2nya memerlukan 1000mg-1300mg kalsium setiap hari untukmenampung keperluan kalsium dirinya dan juga bayi yang disusui.

Lecithin
berfungsi sebagai pemecah lemak dan juga berfungsi sebagai pelarut kolestrol dan lemak2 tepu yang lain. Lecithin menyebabkan lemak terapung dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat semula pada badan. Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecithin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan. dapat membantu ibu2 jika menghadapi bengkak susu.

Omega Guard
Asid lemak omega 3 membantu anda mengawal rasa lapar dengan menstabilkan paras gula dalam darah dan membantu membakar lemak dan memecahkan lemak berlebihan dalam badan. Mengawal kolesterol dan membuang kolesterol tidak perlu.

Haaa...penat baca ye...
Jangan penat nak order sudah...hahhha


Best kan bau baby...bau anak syurga...
Jaga diri ye...pantang ni time kita relaks2...hiihihi




Ok..nak order??
Macam biasa laaa..

Mahu membeli produk Shaklee dengan harga ahli dan perlukan konsultasi secara berterusan, boleh hubungi Mama dengan :-
1) SMS/Whatsapp Mama at 0192491201
2) Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Apa keistimewaannya? 
Konsultasi berterusan
Jadual Pemakanan dan Tips Esklusif
COD di Shah Alam,Subang Jaya, Ara Damansara & Petaling Jaya
PosLaju seluruh negara

No comments:

Post a Comment