Friday, April 19, 2013

Makan BANYAK dan BERAT? Garlic Complex boleh membantu, Insya Allah

Assalamualaikum WBT

Salam kasih sayang dari Mama..

Hari ini hari Jumaat..so, bermakna dah start lah hujung minggu. Selalunya Sabtu dan Ahad bagi ibu2 yang bekerja, mereka akan menyediakan makanan yang enak2 dan juga dalam kuantiti yang agak banyak. Biasalah..setelah berhempas pulas bekerja, hujung minggu adalah masa yang terbaik untuk memanjakan ahli keluarga terutama anak2 dan suami dengan makanan2 yang pelbagai. Ibu2 yang tidak bekerja pula, mungkin dibawa suami ke tempat2 makan untuk menikmati kelainan pada masakan mereka seterusnya memberikan rehat kepada ibu/isteri tersayang untuk memasak. Tak kiralah di mana tempatnya, siapa yang memasaknya..tapi mmg rakyat Malaysia amat suka pada makanan..
*insert BIG smile..Mama suka makan juga!*



Bila kita consume makanan yang pelbagai, mungkin dalam jumlah yang luar biasa, kita tak sedar yang tubuh badan kita perlu bekerja lebih daripada biasa. Selalunya keadaan begini berlaku di hari2 perayaan. Makanan yang tinggi lemak, kolestrol dan tinggi kalori dimakan kekadang tanpa berfikir panjang.
*yelah..raya setahun sekali kan....,*



Sesiapa yang mengenali Shaklee selalunya sentiasa menyediakan Garlic Complex di dalam simpanan mereka. Garlic Complex Shaklee akan larut di bahagian kedua sistem pencernaan dan dibentuk dengan bentukan tablet terbaik bukan minyak - Garlic Pearls dirumus menggunakan cool dry method dan ianya mempunyai dual-odor control formula. Tidak berbau seperti bawang putih mentah.  Mereka2 yang mengamalkan Shaklee akan mengambil 2biji Garlic sesudah makan (yang berat) dengan tujuan untuk mencairkan darah.

Allisin merupakan sebatian yang berasal daripada bawnag putih dan berfungsi dengan kepelbagaian yang berfaedah. Allisin tidak terdapat daripada bawang putih biasa sebaliknya ianya keluar apabila bawang putih tersebut dipotong halus, dicincang atau dihancurkan. Secara tradisinya, bawang putih banyak digunakan dalam membantu melegakan batuk, selsema dan juga melancarkan peredaran darah.
Allisin merupakan sebatian sulfur yang menghasilkan kuasa antibiotik kepada bawang putih. Ianya bertindak seperti penisilin dan tidak memusnahkan bakteria yang baik.
Ramai yang tidak mengetahui bahawa bawang putih digunakan secara meluas dalam rawatan Kandida Albikons iaitu sejenis jangkitan yis, meningkatkan daya imun kepada seseorang, mengurangkan kadar kolestrol, mengurangkan alergi serta merendahkan kadar lipoprotein bg pesakit jantung.

1 biji Garlic Complex Shaklee bersamaan dengan 500mg bawang putih. Jadi, secara puratanya consumption 2 biji Garlic Complex Shaklee selepas makan makanan yang berat dan banyak adalah bersamaan dengan sebiji suku biji bawang putih. Garlic Complex Shaklee diperbuat menggunakan bawang putih premium yang ditanam khas di California secara organik.Jadi, sudah tentu ianya tiada perasa, pewarna, pemanis tiruan dan bahan2 pengawet tambahan.

Jom kita amalkan cara hidup yang sihat dengan pengambilan diet yang berkhasiat serta mengamalkan vitamin2 yang menyokong kehidupan kita secara semulajadi.

OM SHAKLEE!!
Perlukan konsultasi atau ada pertanyaan? Mana nak beli? Jadual pemakanan??
SMS/Whatsapp Mama at 0192491201
COD area Shah Alam & USJ
Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Nak tahu lebih lanjut? Boleh je email Mama kat igloomama@gmail.com or you may even letak komen kat bawah ni. TQ

Luv,
iGLooMaMa
Shah Alam 

No comments:

Post a Comment