Wednesday, August 7, 2013

Berakhirnya Ramadhan Ini....

Assalamualaikum WBT..


Gamitan rindu..
Mungkin ini Ramadhan ku yang terakhir…



Sedih kan…bulan yang penuh rahmah dan maghfirah sudah di penghujung. Hanya beberapa jam lagi ianya bakal meninggalkan kita..

Mama ada terdengar dalam ceramah seorang Ustaz di IKIM FM (tak ingat pulak namanya siapa). Ustaz tersebut berkata  “Kalau kita nak tahu seseorang itu berjaya mendapat keredhaan Allah dalam Ramadhan, dia akan sentiasa istiqamah dengan apa jua amalan yang dia lakukan semasa bulan Ramadhan terebut”

Secara kesimpulannya Mama dapat memahami yang mana kita selalu berlumba2 membuat bermacam kebaikan dalam bulan Ramadhan dan selalunya sikap2 tersebut akan turut lupus pabila Ramadhan berakhir, tetapi bagi sesiapa yang mendapat keredhaan Allah dalam Ramadhan, apa jua amalan yang dia lakukan pada bulan tersebut, akan berterusan dalam bulan2 yang lain juga…

Mama tak pasti Ustaz bercakap berdasarkan hujjah apa tetapi kesimpulan pada keteguhan ISTIQAMAH adalah sifat yang amat dituntut dalam Islam. Peri penting Istiqamah ada disebut dalam ;



 Jadi..kita sendiri boleh mengukur sejauh mana pencapaian kita dan sejauh mana lagi lompatan yang bakal kita lakukan..harap kita sentiasa istiqamah dan menjadikan Ramadhan sebagai madrasah terbaik untuk kita berbuat demikian. 

Ok lah..rendang dan sambal kacang dah setel..Mama tgh rebus ketupat..ihihih..yang segera aje..

Plan nak ke masjid cepat esok, Insya Allah...so..kena tdo awal..

Mahu membeli produk Shaklee dengan harga ahli dan perlukan konsultasi secara berterusan, boleh hubungi Mama dengan :-
1) SMS/Whatsapp Mama at 0192491201
2) Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Apa keistimewaannya? 
Konsultasi berterusan
Jadual Pemakanan dan Tips Esklusif
COD di Shah Alam & Subang Jaya
PosLaju seluruh negara.

No comments:

Post a Comment