Thursday, May 2, 2013

Anak Sihat, Ibu Ceria, Ayah Gembira

Assalamualaikum WBT.

Salam sayang buat semua...
Bila bercuti macam semalam, riuhlah keadaan rumah masing-masing dengan gelak tawa anak-anak yang turut bercuti sekolah. Seronok rasanya dapat melihat berkumpul adik beradik membaca, menonton atau bermain. Biasalah, jika anak-anak kita sihat, kita pun akan turut rasa gembira..

Mama nak bercerita sedikit berkenaan pengambilan supplement untuk anak-anak. Tambahan bulan Ramadhan dah nak sampai..so, mungkin kita boleh membuat persediaan awal untuk menanam rasa seronok menjalani ibadah puasa selain membuatkan mereka kekal bertenaga dan segar sehingga masuknya waktu berbuka puasa. Bagi ibu bapa juga, mungkin boleh membuat persediaan dari segi kewangan dan juga jadual pemakanan mereka bagi memastikan mereka sihat menjelang Ramadhan sehingga ke Syawal nnt insya Allah.


Omega Guard

Supplement yang sangat popular bagi anak-anak daripada Shaklee. Antara makanan tambahan yang membekalkan DHA kepada otak si manja. Antara manfaat lain adalah untuk meningkatkan daya imun anak-anak secara tidak langsung kerana ianya juga makanan kepada sel. Insya Allah dengan pengambilan Omega Guard, daya tumpuan dan daya ingat anak-anak dapat dipertingkatkan.


ESP - Soy Protein Isolate Powder



Protein merupakan makanan utama sel dalam tubuh badan kita. Pembesaran, pertumbuhan, membina dan membaiki sel-sel dalam badan, pembinaan otak adalah manfaat utamanya. Perlu diingat bahawa, penyerapan diet dan supplement adalah lebih cepat apabila tubuh badan kita mempunyai sel tisu yang sihat.


Meal Shake



Anak-anak memang terkenal dengan kesusahan untuk menelan pil ataupun mengambil supplement. Oleh itu padanan protein dan multivitamin yang lengkap di dalam Meal Shake amat bersesuaian dengan mereka. Selain daripada itu, Meal Shake dapat membantu dalam meningkatkan selera makan anak-anak terutamanya bg mereka yang cerewet atau baru pulih dari penyakit/demam.


Performance Drink


Minuman glukos yang mempunyai formula opticarb yang membantu menyeimbangkan kandungan gula dalam darah dan membantu kita untuk mengekalkan kecergasan. Boleh dijadikan sajian minuman sekeluarga. Amat digalakkan untuk diambil ketika bersukan, cirit birit, ketika cuaca panas, demam dan juga apabila berpuasa. Boleh juga dijadikan bekalan kepada anak-anak untuk ke sekolah.


emoga informasi di atas boleh menjadi panduan kepada ibu bapa dalam menyediakan makanan tambahan untuk anak-anak.

Anak sihat, Ibu ceria, Ayah gembira!


JOM SHAKLEE!!
Perlukan konsultasi atau ada pertanyaan? Mana nak beli? Jadual pemakanan??
SMS/Whatsapp Mama at 0192491201
COD area Shah Alam & USJ
Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Nak tahu lebih lanjut? Boleh je email Mama kat igloomama@gmail.com or you may even letak komen kat bawah ni. TQ

Luv,
iGLooMaMa
Shah Alam



No comments:

Post a Comment