Thursday, May 9, 2013

Migraine??? Dah lama mengalaminya?

Assalamualaikum WBT

Salam sayang buat pembaca setia iGLooMaMa

Musim cuaca yang tak menentu ni selalunya akan membuatkan kita selalu mengalami sakit kepala dan juga migraine kan?



Tahukah kita tentang jenis2 sakit kepala yang sering kita alami?
Cuba pembaca sekelian lihat gambarajah dan definisikan kesakitan yang pembaca semua alami.
Kebanyakan daripada kita apabila terkena serangan sakit kepala, kita akan mengambil panadol atau ubat2 tahan sakit bagi melegakan kesakitan dengan cepat. Mama tak kata tindakan itu salah, mungkin kita terkena serangan sakit kepala sewaktu sedang bekerja, masa yang memerlukan kita menumpukan perhatian terhadap pekerjaan kita.

Mama juga tidak ketinggalan dalam perihal sakit kepala ini. Mama seorang yang berkaca mata (power pun tinggi!) memang selalu terkena dengan serangan sakit kepala apatah lagi selalu menghantar dan mengambil anak2 dalam cuaca yang panas terik. Allah sahaja yang tahu bagaimana kita harus menahan rasa sakit sementara hendak mendapatkan medication yang sesuai.

Pengambilan panadol atau ubat tahan sakit selalunya hanya akan bertahan untuk seketika. Apabila kesan ubat hilang, maka sakit kepala selalu akan kembali lagi. Ada yang mungkin mengalami sakit kepala selepas beberapa hari, ada juga yang akan mengalaminya kembali selepas beberapa jam, malah keadaan dengan sakit yang lebih teruk!

Oleh itu Mama sangat-sangat mengesyorkan agar kita mencari satu pemakanan tambahan yang sesuai untuk melegakan sakit kepala sekaligus mengurangkan risiko berulangnya sakit kepala yang boleh menggangu gugat aktiviti seharian kita, Kita pun tahu, jika sakit kepala menyerang secara berterusan, perubahan mood kita juga akan lebih ketara, kita juga akan merasa sakit apabila hendak melakukan ibadah solat, terutamanya rukuk dan sujud kan?




Pengambilan B Complex mampu menambah aliran darah ke otak. Selain daripada itu, B Complex adalah antara vitamin yang terkenal sebagai Anti-Stress kerana ianya membantu pembentukan sel darah merah yg sihat, merangsang circulation darah di dalam tubuh kita. Yang paling penting, pengambilan dengan pengambilan vitamin B, segala makanan yang kita makan akan ditukarkan menjadi tenaga. Oleh itu, kita akan lebih bertenaga, cergas dan juga meredakan kerisauan.

Ostematrix pula berperanan sebagai pengimbang tekanan darah selain memelihara denyutan jantung dan impuls saraf. Manakala pengambilan Vitamin C dapat membantu dalam menghasilkan hormon adrenal anti stress sekaligus menguatkan sistem imun kita terhadap serangan seterusnya.

Insya Allah, dengan pengambilan yang berterusan, kesakitan kepala (atau sesiapa yang menghidap migraine), dapat dikurangkan. Terdapat juga beberapa testimoni yang sudah bertahun tidak mengalami sakit kepala yang teruk seperti sebelum ini.


Kita sebagai manusia perlu berikhtiar selagi mampu. Apabila kita berikhtiar dalam mencari penawar (yang betul berlandaskan syariat, tidak mensyirikkan Allah), ianya mampu membuatkan kita lebih bersyukur atas nikmat yang telah Allah berikan. Bukankah nikmat sihat itu kita rasa apabila kita ditimpa kesakitan?
Mintalah apa sahaja kepada Allah, Allah Maha Mengasihani.




Mahu membeli produk Shaklee dengan harga ahli dan perlukan konsultasi secara berterusan, boleh hubungi Mama dengan :-


1) SMS/Whatsapp Mama at 0192491201

2) Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Apa keistimewaannya? 
Konsultasi berterusan
Jadual Pemakanan dan Tips Esklusif
PosLaju percuma dengan pembelian RM350 ke atas

COD di Shah Alam & Subang Jaya
PosLaju seluruh negara.



No comments:

Post a Comment