Monday, July 8, 2013

Diet tapi macam tak diet!

Assalamualaikum WBT

Alhamdulillah..tinggal esok aje untuk kita menghadapi pesta ibadah besar-besaran bagi umat Islam. Moga kita dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki untuk bersama-sama menghayati dan melaksanakan ibadah dalam bulan Ramadhan nanti, Insya Allah.



Selalu orang2 mengaitkan puasa dengan diet. Ramai juga yang berdiet, tapi akhirnya matlamat yang diimpi tidak tercapai. Jika yang impikan penurunan berat badan, dengan diet yang tak menjadi, berkemungkinan berat makin bertambah!! Haru biru jadinya..

Diet sebenarnya memamng merupakan salah satu cara untuk mendapatkan berat badan ideal. Namun jangan terlalu mengharap untuk berjaya dalam program diet ada sekiranya anda mengabaikan beberapa tip penting ini:

1. Melewatkan waktu makan
Kesibukan melakukan pekerjaan biasanya akan membuatkan anda menunda waktu makan. Namun, melewat-lewatkan waktu makan sebenarnya akan meningkatkan nafsu untuk makan lebih lebih dari kuantiti yang sepatutnya.

2. Makan pemanis buatan
Sambil membuat kerja, tangan lincah menyuapkan kudapan-kudapan manis, terutama makanan yang dihasilkan dengan menggunakan pemanis buatan. Tidak kira di dalam makanan mahupun minuman. Kandungan pemanis buatan di dalam makanan ini akan memicu metabolisme tubuh untuk meningkatkan penyimpanan lemak di dalam tubuh.

3. Mejauhi gandum dan bijirin
Jenis makanan ini secara bertahap akan mengurangi kemungkinan penambahan lemaj di perut. Gandum dan bijirin memiliki jumlah karbohidrat yang membantu dalam proses pencernaan.

4. Mengabaikan lemak baik
Meskipun makanan yang berlemak merupakan musuh bagi mereka yang ingin melakukan diet sihat, namun tidak bagi avokado. Buah ini mengandungi lemak baik yang penting bagi tubuh. Menambahkan buah avokado dalam menu harian akan mengurangi lemak di sekitar perut secara lebih cepat. Selain avokado, minyak zaitun dan kacang-kekacangan merupakan sumber yang baik bagi tubuh mereka yang tengah diet.

5. Kurang bersenam
Meski dikatakan lapuk, tetapi melakukan aktiviti bersenam / olahraga memang menjadi senjata utama untuk membantu mencapai matlamat tubuh yang sihat, bugar dan langsing.

Dengan Shaklee, kami mempunyai rangkaian pemakanan tambahan bagi mereka yang ingin kekal langsing secara sihat dan semulajadi. 

3B dalam mengekalkan berat badan ideal terdiri daripada :



1. BAKAR
Lecithin   
berfungsi sebagai pemecah lemak dan juga berfungsi sebagai pelarut kolestrol dan lemak2 tepu yang lain. Lecithin menyebabkan lemak terapung dalam darah dan seterusnya mencegah lemak dari melekat semula pada badan. Lecithin mampu membakar lemak lebih cepat jika disertakan dengan senaman yang bersesuaian. Pengambilan Lecithin 4000mg sehari pasti membuahkan hasil yang diidamkan

Omega Guard
Asid lemak omega 3 membantu anda mengawal rasa lapar dengan menstabilkan paras gula dalam darah dan membantu membakar lemak dan memecahkan lemak berlebihan dalam badan. Mengawal kolesterol dan membuang kolesterol tidak perlu

2. BUANG
Herb Lax
membantu mencuci usus sepenuhnya dan dapat menangani masalah perut buncit. Disamping itu, kerja2 ‘melabur’ juga akan menjadi lebih mudah.

Alfalfa
membantu membuang lemak yang telah dipecahkan oleh lecithin dan ia merupakan agen penyahtoksin. Alfalfa juga membantu masalah penghadaman dan pencernaan, melegakan sembelit dan membuang angin dalam badan


3. BINA

Cinch
Cinch Shake diperkaya dengan leusina bagi membantu menghilangkan dan membakar lemak tetapi tetap memelihara otot anda.


ESP
Memberi rasa kenyang lebih lama. Pengambilan protein membantu anda untuk menjaga nafsu makan dan dapat mengelakkan makanan ringan yang tidak berkhasiat

Ianya juga membantu membakar lebih 35% kalori dan membantu menjaga otot bagi menghalang semula berat naik dengan mudah.

Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak.

Pilihan di tangan anda. Mama doakan yang terbaik untuk kalian. Sifu Mama slalu pesan, Hendakkan hasil yang luar biasa, kita kena usaha secara luar biasa juga!

Mahu membeli produk Shaklee dengan harga ahli dan perlukan konsultasi secara berterusan, boleh hubungi Mama dengan :-
1) SMS/Whatsapp Mama at 0192491201
2) Tinggal berdekatan dengan Stokis atau HQ? Boleh guna ID Mama : 852410.
Apa keistimewaannya? 
Konsultasi berterusan
Jadual Pemakanan dan Tips Esklusif
COD di Shah Alam & Subang Jaya
PosLaju seluruh negara.

No comments:

Post a Comment